Veelgestelde vragen

Bij een zoektocht naar een nieuwe huurwoning komt een hoop kijken. Of je nu voor het eerst op kamers gaat of al vaker verhuisd bent, er zijn verschillende dingen waar je rekening mee moet houden. Door de jaren heen hebben we veel vragen gehad over onze service. De meest voorkomende vragen hebben we hier geplaatst en beantwoord. Staat jou vraag er niet tussen? Neem dan even contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder!

Algemene vragen

  • Wat is Huurzone?

    Huurzone is een online huurwoningplatform dat sinds 2018 ervaren is in het in kaart brengen van het huuraanbod in Nederland. Op Huurzone vind je een ruim aanbod aan interessante huurwoningen door het hele land. Wij gaan voortdurend op zoek naar beschikbare huurwoningen in Nederland. Het aanbod is dan ook actueel: iedere dag wordt het gecontroleerd. Huurzone werkt niet samen met makelaars en levert je dan ook een onafhankelijk overzicht!

  • Hoelang duurt het voor ik een reactie krijg van Huurzone?

    Stuur je ons via ons e-mailadres of het contactformulier een bericht, dan doen we ons best om binnen vijf werkdagen te reageren. Op vragen van Premium leden proberen we binnen één werkdag te reageren. We proberen een zo duidelijk en compleet mogelijk antwoord te geven, zodat je gelijk weet waar je staat. Ben je lid van Huurzone, dan helpt het om je account ID te benoemen bij het stellen van je vraag. Dit account ID kun je vinden op de overzichtspagina die je krijgt nadat je bent ingelogd.

    Is je vraag algemeen, dan kun je ook een bericht sturen via Facebook of via Whatsapp. Let er wel op: we kunnen via deze kanalen geen account vragen beantwoorden. Gaat je vraag over je account, neem dan contact op via de e-mail of het contactformulier!

  • Bij wie kan ik vragen over betalingen stellen?

    De betalingen op Huurzone worden afgehandeld door het bedrijf Stichting Mollie Payments met incassant ID: NL08ZZZ502057730000. Heb je een vraag over een betaling? Neem dan contact met ons op!

  • Wat vraag ik Huurzone en wat de verhuurder?

    Heb je een vraag of wil je graag meer informatie over een bepaald onderwerp? Dan moet je vooral niet langer wachten. Wel is het verstandig om de vraag aan de juiste partij te stellen. We hebben hierbij een overzicht gemaakt van aan wie je bepaalde vragen kunt stellen.

    Je kunt aan Huurzone je vragen stellen over:
      - de werking van je account
      - het verwijderen van je account
      - het uitschrijven bij Huurzone

    Je kunt contact met de verhuurder opnemen over:
      - de beschikbaarheid van een woning
      - het inplannen van een bezichtiging
      - de interesse in de woning
      - huureisen (bijv. inkomen)
      - de indeling van de woning
      - de ligging van de woning
      - andere vragen over de huurwoning
      - andere vragen over het huren

Mijn profiel

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

    Als je naar de inlogpagina gaat, dan staat daar een knop "Wachtwoord vergeten?". Via deze knop kun je een nieuw wachtwoord voor je account aanvragen. Je hoeft hier enkel je e-mailadres voor in te vullen. We sturen je dan automatisch een e-mail met een nieuw wachtwoord. Let op: mogelijk komt de e-mail met het nieuwe wachtwoord terecht in de map met ongewenste e-mails.

  • Hoe verander ik mijn gegevens?

    Na ingelogd te hebben op je account kun je naar de pagina "Persoonlijk Profiel". Op deze pagina kun je je nieuwe persoonlijke situatie aangeven. Hier kun je bijvoorbeeld aangeven dat je een andere baan hebt of dat je gezinssamenstelling is veranderd.

Het aanbod

  • Welke huurwoningen vindt je op Huurzone?

    Je komt op Huurzone verschillende soorten huurwoningen tegen. Zo tref je appartementen, studio's, kamers en villa's. Bij elke huurwoning is de staat van de betreffende woning aangegeven: gemeubileerd, kaal of gestoffeerd. Zo weet je precies of de woning bij je past!

  • Hoe kan ik naar een huurwoning zoeken?

    Op Huurzone kun je op verschillende manieren naar een geschikte huurwoning zoeken. Zo kun je zoeken op prijs, locatie maar ook op de status van een huurwoning. Verder kun je woningen filteren op basis van het aantal kamers, de oppervlakte, en de staat van de woning (kaal, gemeubileerd of gestoffeerd).

    Daarnaast kun je een e-mail alert instellen. Je geeft dan aan naar wat voor type woning je opzoek bent. Komt er een passende woning beschikbaar? Dan ontvang je direct een alert. Zo ben je direct op de hoogte van het nieuwste aanbod!

  • Werkt Huurzone met wachtlijsten of lotingen?

    Nee, op Huurzone is er geen sprake van een wachtlijst of een loting. Je kunt direct reageren op woningen en in contact treden met een verhuurder. De verhuurder kan vervolgens contact met je opnemen en nodigt je hopelijk uit voor een bezichtiging.

Het gratis Standaard Account

  • Hoe maak ik een gratis account?

    Het aanmaken van een gratis Standaard Account is heel eenvoudig. Met onderstaande stappen maak je binnen enkele seconden een account aan:

      1. Open de registratiepagina
      2. Vul je gegevens in en ga akkoord met de voorwaarden

    Het gratis account (Standaard Account) voor Huurzone is hiermee aangemaakt! Je krijgt een e-mail met hierin de accountgegevens. We raden je aan om na de registratie je persoonlijk profiel en zoekprofiel compleet te maken. Je ontvangt dan alerts zodra er nieuwe huurwoningen beschikbaar zijn die voldoen aan jouw eisen.

  • Wat kan ik met een Standaard Account?

    Je kunt je met een Standaard Account inschrijven voor de woning alert. Hiermee ontvang je elke dag een overzicht van de nieuwe woningen die aan de wensen uit je zoekprofiel voldoen. Zorg er dus voor dat je zoekprofiel zo compleet mogelijk is!

    Het Standaard Account is onbeperkt gratis, tot je dit account upgrade naar een Premium Account. Een Premium Account is pas actief na het verrichten van de eerste betaling. Om alle functionaliteiten van het Standaard Account te bekijken: klik hier.

  • Hoe verwijder ik mijn Standaard Account?

    Om je Standaard Account te verwijderen, dien je in te loggen op je Huurzone profiel. Hier vind je een knop met 'account verwijderen'. Zodra je hierop drukt, zal je account worden verwijderd. Je ontvangt hier na verwijdering een bevestiging van per e-mail.

Het Premium Account

  • Wat kost een Premium Account?

    Op Huurzone heb je de keuze uit een tweetal accounts: het gratis Standaard Account en een betaald Premium Account. Voor het Premium Account betaal je maandelijks 19,95 euro. De betaling verloopt via automatisch incasso. Het account wordt maandelijks verlengd, tot wederopzegging. Momenteel hebben we de volgende acties: betaal de eerste 3 maanden slechts 49,95 euro of de eerste 6 maanden slechts 79,95 euro.

    Je kunt op elk gewenst moment het abonnement stopzetten. Dit doe je eenvoudig in je account met de knop "Premium Account beëindigen". Wil je een automatische verlenging voorkomen, zorg dan dat je je uiterlijk op de laatste dag van de betreffende periode uitschrijft. Het is ook mogelijk om op een eerder moment uit te schrijven, het account blijft dan tot het einde van de periode actief.

  • Hoe betaal ik voor mijn Premium Account?

    De eerste betaling verloopt via iDeal, waarmee je ons een doorlopende incasso machtiging verleent. Vervolgbetalingen voor het Premium Account betaal je via automatische incasso. Betalingen worden verwerkt en afgehandeld door onze partner Stichting Mollie Payments met incassant ID: NL08ZZZ502057730000.

  • Wat kan ik met het Premium Account?

    Met het Premium Account, kun je alle functionaliteiten gebruiken op Huurzone. Een volledig overzicht vindt je hier. Enkele voorbeelden: je kunt alle advertenties bekijken en rechtstreeks, direct contact opnemen met de verhuurders. Ook kun je woning alerts ontvangen en zoeken zonder reclame. Daarnaast kun je alle kenmerken van een woning, alle foto's en relevante locatie details inzien.

    Met het Premium Account heb je dus simpelweg meer mogelijkheden op het Huurzone platform. De vergoeding die je betaalt, betaal je dus voor het gebruik van deze extra functionaliteiten. Het is niet zo dat we na betaling voor je bemiddelen. Ben je dringend op zoek naar een nieuwe huurwoning, neem dan direct een Premium Account bij Huurzone zodat je jouw zoektocht naar een leuke woonruimte kunt starten!

  • Hoelang is mijn Premium Account actief?

    De looptijd van je Premium Account kun je zelf kiezen, dit kan zijn: 1 maand, 3 maanden of 6 maanden. Na deze periode wordt het account automatisch verlengd met steeds 1 maand, tenzij je het Premium Account tussentijds stopzet.

    Heb je een woning gevonden en wil je een verlenging van je account voorkomen? Meld je dan af voor het einde van de periode. Dit kan op elk gewenst moment gedaan worden. Je Premium Account blijft actief tot de laatste dag van de periode en zal daarna worden teruggezet naar een Standaard Account.

    Rekenvoorbeeld: je upgrade is op 1 september gedaan. Dan blijft je account actief tot 1 oktober. Wil je verlenging voorkomen? Dan moet je uiterlijk op 30 september het Premium Account stopzetten.

  • Hoe zet ik mijn Premium Account stop?

    Om je Premium Account stop te zetten, kun je de volgende stappen doorlopen:
      1. Log in op je Premium Account met je inloggegevens;
      2. Open de pagina mijn account en scroll hier naar beneden;
      3. Druk nu op de knop Premium Account beëindigen en volg de aanwijzingen op het scherm;
      4. Huurzone stuurt je nu een e-mail, druk op de knop om te bevestigen;
      5. Je uitschrijving is gelukt, we bevestigen dit via een e-mail!

    Geef je er de voorkeur aan om per post op te zeggen? Stuur ons dan een (aangetekende) brief. Op onze contactpagina vind je hiervoor de gegevens. Vergeet hierbij niet om de klantgegevens door te geven, zoals het account ID, je naam en adres.

    Zodra je bent uitgeschreven voor het Premium Account is de machtiging die je aan Huurzone gaf ontkracht. Na deze datum heb je niet meer te maken met nieuwe periodieke betaling. Het abonnement is dan beëindigd.

Reageren op een woning

  • Hoe neem ik contact op met een verhuurder?

    Om contact met een verhuurder op te nemen via Huurzone, log je in op je account. Hierna zoek je de woning waarop je wil reageren en druk op de oranje knop met "reageren". Heb je een Premium Account? Dan wordt de reactie direct verstuurd aan de verhuurder. Heb je een Standaard Account, dan zit hier een kleine wachttijd tussen. Indien de verhuurder geïnteresseerd is in jou als huurder, kan deze contact met je opnemen. Zorg er dus voor dat de contactgegevens in je persoonlijk profiel altijd actueel zijn. Houd er rekening mee dat het soms even duurt voordat je een reactie ontvangt van een verhuurder. Huurzone kan geen invloed uitoefenen op de reactietijd van de verhuurders, we bemiddelen immers niet.

  • Welke huurvoorwaarden gelden er?

    Op elk object als vermeld op Huurzone zijn andere voorwaarden van toepassing. Zo kan de verhuurder bijvoorbeeld een inkomenseis hebben. Ook kan er een minimale looptijd voor het contract zijn en is het mogelijk dat huisdieren niet welkom zijn. Soms staan deze voorwaarden vermeld bij de omschrijving van een woning. Is dit niet het geval? Dan kun je dit opvragen bij de verhuurder.

  • Is mijn reactie verzonden?

    Wil je er zeker van zijn dat je reactie goed is verzonden? Dan kun je kijken in je profiel onder mijn verzonden reacties. Ontbreekt je bericht? Dan is er mogelijk iets mis gegaan. In dat geval kun je het bericht opnieuw versturen. Staat het bericht er wel bij? Dan is het wachten tot de verhuurder contact met je opneemt!

  • Wat is er belangrijk bij het versturen van een reactie?

    Eigenlijk zijn er een tweetal belangrijke punten, waar je op moet letten bij het contact met een verhuurder:

      1. Ontvang je een e-mail die in het Engels is, of waarin je vooruit moet betalen via Western Union of MoneyGram? Reageer dan niet! Maak nooit zonder het zien van de huurwoning geld over. Stuur een kopie van deze e-mail samen met de woningdetails zo spoedig mogelijk aan ons door.

      2. Stuur niet zomaar een kopie van je loonstrook, je bankrekeningnummer of je identiteitsbewijs op zonder dat je weet wie de verhuurder is en zonder dat je de huurwoning gezien hebt.