Onze klachtenprocedure

Klachtenprocedure

Uiteraard streven we ernaar je zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het voorkomen dat je niet volledig tevreden bent over onze service. Is dat het geval? Dan leggen we je hieronder uit hoe je dit aan ons door kan geven. Wanneer je een klacht heb, willen we je graag zo snel en goed mogelijk helpen. Om dit te kunnen doen, vragen we je zoveel mogelijk informatie te delen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de volgende informatie:

– Wat is er gebeurd?
– Wanneer is dit gebeurd?
- Hoe had je verwacht dat er gehandeld zou worden?

Alle klachten worden door medewerkers van Huurzone afgehandeld en dus niet gedeeld met derden. Bij het indienden van een klacht, ontvang je van ons binnen uiterlijk vijf werkdagen een reactie. Om je zo snel mogelijk te helpen, hebben we de drie meest voorkomende onderwerpen op het gebied van klachten hieronder alvast behandeld. Gaat je klacht over een van de volgende thema's: contact met de verhuurder, aanbod aan woningen, je account of premium account, lees dan onderstaande informatie eerst:

Contact met de verhuurder

Huurzone levert een overzicht van alle woningen die te huur staan in Nederland. Wij zijn dan ook een huurwoningplatform en geen makelaar. Je bent zelf vrij om te communiceren met een verhuurder, dit verloopt niet via ons. Door de grote vraag naar huurwoningen, komt het vaak voor dat er veel belangstelling is voor een huurwoning. Het kan zijn dat een verhuurder in zo’n geval honderden reacties ontvangt. Dit kan er voor zorgen dat een verhuurder niet op iedereen antwoord, het is namelijk aan de verhuurder zelf om te kijken of- en hoe hij reageert. Huurzone heeft hier geen invloed op, omdat wij zelf geen verhuurder of bemiddelaar zijn.

Het aanbod en het vinden van een woning

Via ons platform vergroten wij de kansen op het vinden van een huurwoning voor jou als woningzoekende. Ook besparen we je tijd, omdat je niet zelf websites hoeft af te zoeken. Wij doen ons best om jou te helpen met het vinden van een huurwoning, maar uiteraard kunnen wij niet garanderen dat je ook echt een woning vindt. Dit is namelijk deels afhankelijk van je eigen wensen, voorkeuren en eisen en deels van de eisen vanuit de verhuurder. Je kunt dus zelf eisen stellen waarop gezocht moet worden. Kom je niet snel genoeg tot een resultaat? Pas dan je zoekprofiel eens aan, misschien is er eenvoudigweg geen woning die voldoet aan de eisen die je hebt ingevuld.

Ondanks onze inspanningen om de informatie op huurzone actueel en kloppend te houden, kunnen wij niet garanderen dat deze foutloos is. Wij zijn hierbij ook afhankelijk van de aanlevering en verwerking van informatie door derden, bijvoorbeeld de verhuurder. Wanneer je een fout tegenkomt, vinden wij het dan ook erg fijn als je het ons laat weten. Onder iedere advertentie op onze website is een knop te vinden waarmee fouten gemeld kunnen worden.

Je account of Premium Account

Wanneer je je gegevens wil aanpassen of je account wil afsluiten, dan kan dat vanuit Mijn Account. Heb je liever dat wij dit voor je doen, dan kun je ons een e-mail sturen. Wanneer je een betaald account opheft, zullen er geen betalingen meer plaatsvinden voor toekomstige periodes.

Aan het eind van een periode wordt je abonnement standaard verlengd voor eenzelfde periode. Enkele dagen voor de verlenging ontvang je per mail een herinnering hiervan. Heb je nog niet opgezegd voor een nieuwe periode is ingegaan, dan dien je deze nog wel te betalen. Is je opzegging gedaan voor de nieuwe periode is ingegaan, dan zal je account aan het einde van de periode niet langer Premium zijn.

Overige klachten

Heb je een klacht over een ander onderwerp dan hierboven benoemd? E-mail ons dan op klantenservice@huurzone.nl. We zullen je klacht binnen vijf werkdagen in behandeling nemen.

We doen altijd ons best je zo goed mogelijk te helpen. Komen we er desondanks samen niet uit? Dan kun je gebruik maken van het Online Dispute Resolution(ODR) van de EU (http://ec.europa.eu/consumers/odr).