Onze klachtenprocedure

Klachtenprocedure

We streven ernaar om je zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het voorkomen dat je niet volledig tevreden bent. Is dat het geval? Dan leggen we je hier uit hoe je dit door kan geven. Om je zo snel en goed mogelijk te helpen, vragen we je zoveel mogelijk informatie te delen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de volgende informatie:

– wat is er gebeurd?
– wat had je verwacht?
– wanneer is dit gebeurd?

Alle klachten worden door medewerkers van Huurzone afgehandeld en dus niet gedeeld. Je ontvangt binnen uiterlijk vijf werkdagen van ons een reactie. Het is belangrijk dat we goed weten waar je klacht betrekking op heeft. Gaat je klacht over een van de volgende thema's, lees dan onderstaande informatie eerst:

– het contact met de verhuurder
– het aanbod of een huurwoning
– je account of Premium Account

Contact met de verhuurder

Huurzone levert een overzicht van alle huurwoningen in Nederland. Wij zijn dan ook een huurwoningplatform en geen makelaar. Je bent zelf vrij om te communiceren met een verhuurder. Een reactie kunnen wij niet garanderen, wij bemiddelen immers niet.

Door de grote vraag naar huurwoningen, komt het vaak voor dat er veel belangstelling is voor een huurwoning. Het kan zijn dat een verhuurder dan honderden reacties ontvangt. Soms resulteert dit erin dat er geen antwoord komt. Het is aan de verhuurder om te kijken of- en hoe hij reageert. Wij hebben hier geen invloed op. Huurzone is dan ook geen verhuurder of bemiddelaar.

Communicatie tussen jou en de verhuurder verloopt ook niet via ons. Door het versturen van een bericht, kun je in contact treden met de verhuurder. Hoe de verdere communicatie verloopt is aan jullie.

Het aanbod of een huurwoning

Via ons platform vergroten wij kansen voor de woningzoekende. Ook besparen we je tijd, omdat je niet zelf websites hoeft af te zoeken. Het platform helpt je sneller een huurwoning te vinden, daar doen wij ons best voor. Uiteraard kunnen we niet garanderen dat je ook echt een woning vindt. Deels is dit afhankelijk van je wensen, voorkeuren en eisen. En uiteraard van de eisen vanuit de verhuurder. Je kunt dus zelf je eisen stellen waarop gezocht moet worden. Kom je niet snel genoeg tot een resultaat? Pas dan je zoekprofiel eens aan, misschien is er eenvoudigweg geen woning die voldoet.

Ondanks onze inspanningen om informatie actueel en kloppend te houden, kunnen wij niet garanderen dat deze foutloos is. Wij zijn hierbij ook afhankelijk van de aanlevering en verwerking van informatie, door derden. Denk bijvoorbeeld aan de verhuurder. Kom je dan ook een fout tegen, laat het ons dan weten. Onder elke woning staat hiervoor een mogelijkheid. Alvast bedankt voor je moeite!

Je account of Premium Account

Wil je je gegevens aanpassen of je account afsluiten, dan kan dat vanuit Mijn Account. Heb je liever dat wij dit voor je doen, dan kun je ons een e-mail sturen. Hef je een betaald account op? Dan zullen er geen betalingen meer plaatsvinden voor toekomstige periodes.

Je abonnement wordt standaard verlengd voor eenzelfde periode. Dit bevestigen we in de reminder e-mail, enkele dagen voor de verlenging. Heb je nog niet opgezegd voor de periode is ingegaan, dan dien je deze nog wel te betalen. Is je opzegging gedaan voor de nieuwe periode is ingegaan, dan zal je account aan het einde van de periode niet langer Premium zijn.

Overige klachten

Heb je een klacht over een ander onderwerp dan hierboven benoemd? E-mail ons dan op klantenservice@huurzone.nl. We zullen je klacht binnen vijf werkdagen in behandeling nemen.

We doen altijd ons best je zo goed mogelijk te helpen. Komen we er desondanks samen niet uit? Dan kun je gebruik maken van het Online Dispute Resolution(ODR) van de EU (http://ec.europa.eu/consumers/odr).