Het herroepingsrecht

Herroepingsrecht Huurzone

Is het Premium Account van Huurzone niet waar je naar opzoek bent en heb je niet gekozen voor directe activatie? Dan leggen we je hier uit hoe jij je betaling kunt herroepen.

Wat is een herroeping?
De Europese wet schrijft voor, dat je na het doen van een aankoop een bedenktijd hebt. Dit geld ook voor het Premium Account op Huurzone. Je hebt dan ook 14 dagen bedenktijd na je upgrade. Binnen deze 14 dagen kun je de aankoop herroepen. Op deze manier kun je zelf beslissen of je echt gebruik wil maken van het Premium Account.

Kan ik herroepen na een directe activatie?
Kies je voor een directe activatie? Dan doe je afstand van het herroepingsrecht. Je hebt dan geen bedenktijd waar binnen je de koop kan herroepen. Onderstaande stappen zijn dan ook niet voor je van toepassing.

Wel kun je (op deze pagina) je Premium Account stopzetten. Er zal dan geen verlenging plaatsvinden aan het einde van de gekozen periode.

Hoe geef ik een herroeping door?
De herroeping kun je op de volgende manieren aan ons melden:

  1. Vul het herroepingsformulier in en e-mail dit naar herroeping@huurzone.nl (het formulier is niet verplicht, maar maakt het wel makkelijker). Je kunt ook een e-mail sturen om ons te laten weten dat je de upgrade wil herroepen. Vermeld altijd je e-mail adres en het account nummer waarmee je op Huurzone bent ingeschreven.

  2. Via de post, door het herroepingsformulier aan ons op te sturen.

    1. Download het herroepingsformulier en print dit uit.
    2. Probeer het formulier zo volledig mogelijk in te vullen.
    3. Stuur het formulier (voorzien van postzegel of aangetekend) op naar het adres:

    Huurzone
    Postbus 5548
    4801 DZ te Breda

Wat gebeurd er na het doorgeven van mijn herroeping?
Hebben we het formulier ontvangen, dan nemen we dit zo snel mogelijk in behandeling. Je ontvangt het bedrag zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen, van ons retour. Dit gebeurd op dezelfde wijze als waarop de betaling plaatsvond.

Wat gebeurt er met mijn Premium Account bij een herroeping?
Bij het verwerken van je herroeping, zeggen we per direct je Premium Account op. Je ontvangt hiervan een bevestigings-e-mail. Wil je op een later moment toch weer gebruik maken van een Premium Account? Dan moet je even contact met ons opnemen.

Waar kan ik terecht met vragen?
Heb je naar aanleiding van de informatie op deze pagina nog vragen voor ons? Dan zijn we beschikbaar via de e-mail, per WhatsApp of natuurlijk via het contactformulier.